Microlife Ear Digital Thermometer

Jangkasuhu atau thermometer sangat penting bagi setiap keluarga yang mempunyai anak-anak kecil dan menjadi satu kewajipan untuk mempunyai satu jangkasuhu sendiri dirumah supaya dapat membuat  langkah awal diagnos dahulu sebelum memberi rawatan susulan.

Oleh kerana keperluan tersebut, kami telah membeli Microlife Ear Digital Thermometer yang bukan sekadar thermometer biasa malah ia sesuai digunakan untuk semua peringkat umur dari bayi baru lahir sampailah orang dewasa….

Reveiw sebagai pengguna… saya rasa ianya sangat senang digunakan, pantas mengambil suhu badan yakni hanya memerlukan 1 saat sahaja untuk mengukur suhu dengan tepat. Bukan itu sahaja, alat ini dapat memberi alert sekiranya suhu melebihi paras biasa atau berkeadaan demam.

Paparan digital dengan warna hijau bagi suhu biasa dan merah sekiranya melepasi had suhu demam serta alarm beep beep beep lagi…

Cara penggunaannye….

  1. Tekan ON button selama satu saat… dan tunggu paparan sedia
  2. masukkan ke lubung telinga..
  3. Tekan butang SCAN…  bunyi beep.. dan baca pada paparan…

Microlife Ear Digital Thermometer boleh didapati di mana-mana farmasi terkemuka seperti Guardian dengan harga RM179 sahaja….. Saya beli dengan harga RM151.20 sebab dapat promotion discount… so cepat jangan terlambat….

5 thoughts on “Microlife Ear Digital Thermometer

    1. kheirul Post author

      i’m not sure for the warranty,…. but the distributor is

      Newage Sdn Bhd
      No. 8 Jln SS25/34, Mayang Ind Park
      47301 Petaling Jaya Selangor
      Tel: +603 7038483, +603 7038447

      Reply
  1. Ikhwan

    Hi, do u still keep the manual? I ada termometre yg sama, tp display dia dah tukar jd ‘F… Xtau camna nak tukar balik ke ‘C

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.